انواع روتختی پیکه ( روتختی نازک بهاره )

روتختی پیکه چیست و چه مزایای دارد

برای این‌که یک خواب راحت و با آرامش روحی و جسمی را تجربه کنید، باید به عوامل موثر در این زمینه دقت نمایید که یکی از آن‌ها انتخاب کالای خواب نرم و راحت است. همچنین برای انتخاب روانداز نیز باید به فصل و درجه دما دقت داشته ‌باشید که بیش از حد ضخیم یا نازک نباشد تا دمای بدنتان در خواب تنظیم شود.

یکی از محصولات مجموعه هرمدر که توانسته جای خود را در بین خانواده های علاقمند به سرویس خواب ایرانی باز کند روتختی می باشد.

استفاده از پارچه باکیفت ایرانی و خارجی، طراحی منحصر به فرد، دوخت ویژه و کیفیت بی نظیر در کنار قیمت استثنائی، عرضه بدون واسطه و مستقیم از تولیدی از جمله عواملی می باشد که شما را به خرید از هرمدر سوق میدهد.

روتختی پیکه با توجه به جنس سبک، نرم و راحتی که دارد یکی از پرطرفدارترین روتختی‌ها برای فصل بهار و تابستان است. در این مقاله به معرفی روتختی بهاره پرداخته‌ایم و اگر شما هم جزو افرادی هستید که نمی‌دانید روتختی پیکه چیست و چه کاربردهایی دارد تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

روتختی پیکه چیست؟

به طور کلی روتختی‌ها به دسته‌های مختلفی از قبیل روتختی تزئینی، روتختی عروس، روتختی سه بعدی، روتختی چهار فصل و روتختی پیکه تقسیم می‌شوند که ما در این مقاله به معرفی روتختی پیکه پرداخته‌ایم. این مدل روتختی بهاره برای اولین بار در اوایل قرن گذشته در صنعت پارچه ظاهر شد و توسط فرد فرانسوی به نام ژان رله لاکوست طراحی گردید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که از گرمای زیاد در هنگام خواب کلافه می‌شوید این مدل روتختی گزینه بسیار مناسبی است.

همچنین طرح‌های زیبای این لحاف بهاره و بافت‌های متنوعی که دارد باعث شده به راحتی با هر دکوراسیون اتاقی ست شود و به زیبایی آن بیفزاید.

روتختی پیکه چیست

ویژگی‌ها و کاربردهای روتختی بهاره

بافت این روتختی بسیار شبیه به حوله‌‌های نرم و سبک است و در تولید آن از صددرصد پنبه استفاده شده تا حتی برای استفاده بین روز مناسب باشند. روتختی پیکه اکثرا رنگ سفید یا سایه‌های روشن و معمولا دارای نقش‌های برجسته لوزی، مربع و یا دوخت‌های کوچک است.

این روتختی به دلیل بافت و وزن سبکی که دارد بسیار مشابه به رواندازهای بهاری موجود در بازار است و همچنین قابل شستشو نیز می‌باشد. این روتختی بهاره از پارچه‌های ضخیم تولید می‌شوند اما باز هم در مقایسه با روتختی‌های دیگر گرم نیست و بسیار سبک و راحت است.

درون روتختی پیکه از الیاف، پنبه و پشم شیشه پر نشده و به همین دلیل بسیار سبک و نازک و مناسب فصل بهار و تابستان است.

پارچه پیکه چیست؟

پارچه پیکه، نوعی پارچه بافتی است که از نخ پنبه یا مخلوط نخ پنبه و پلی استر ساخته می شود. این پارچه به دلیل بافت منحصر به فرد خود که شامل برجستگی های کوچک و منظم است، شناخته شده است. این برجستگی ها به گردش هوا در پارچه کمک می کنند و آن را به انتخابی خنک و راحت برای روزهای گرم تبدیل می کنند.

مزایای روتختی بهاره

  • دوام بسیار بالا
  • قیمت مناسب
  • ظاهر و وزن مناسب
  • نگهداری آسان

دوام بسیار بالا

در روند تولید روتختی پیکه پنبه همراه با دیگر الیاف مصنوعی مخلوط و با ساختار خاصی تولید شده تا دوام آن افزایش یابد و سال‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

قیمت مناسب

این روتختی با هیچ الیاف یا پشم شیشه پر نمی‌شود و بافت بسیار سبکی دارد که همین امر موجب شده قیمت آخر این محصول کم و مقرون به صرفه باشد.

ظاهر و وزن مناسب

این روتختی‌ها ظاهری رواندازگونه دارد و وزن بسیار سبک و نرمی دارد و این یکی از مهم‌ترین مزایای آن به شمار می‌رود.

مناسب برای فصل گرم

با توجه به بافتی که در تولید این روتختی به کار رفته‌است بسیار مناسب فصول گرم سال و بسیار خنک و راحت هستند.

نگهداری آسان

روتختی پیکه به دلیل بافت ظریف، برای جمع کردن در فصول سرد فضای چندانی اشغال نمی‌کنند و همچنین به دلیل تکنولوژی ساخت با دوام هستند و به نگهداری خاصی نیاز ندارد.


همچنین بخوانید : شستن انواع روتختی چگونه است؟


روتختی بهاره شامل چند تکه می باشد؟

روتختی‌ بهاره در دو ابعاد یک‌نفره و دونفره و با دو نوع مختلف ست کامل و یا روتختی به صورت روانداز ساده در بازار موجود است. روتختی پیکه ست‌ کامل شامل چند تکه هستند که ما در این قسمت به معرفی تکه‌ها و کاربرد آن‌ها پرداخته‌ایم تا بتوانید به راحتی برای خرید اقدام نمایید.

یک عدد روتختی بهاره

روتختی یک ملحفه نازک است که روی تشک تخت را می‌پوشاند و به دو صورت کش‌دار یا زیپ‌دار تولید و عرضه میگردد.

یک یا دوعدد روباشتی

بسته به این‌که شما روتختی را به صورت تک‌نفره یا دونفره خریداری کرده‌اید، یک یا دو عدد روبالشتی در ست کامل وجود دارد. روبالشتی در واقع کیسه‌هایی با ابعاد ۵۰*۷۰ است که شما باید خودتان پشتی مورد نظر را تهیه کنید و درون این کیسه‌ها قرار دهید.

دو عدد روکوسنی

روکوسنی‌ها از دیگر تکه‌های موجود روی ست پیکه است که بیش‌تر جنبه تزئینی دارد و برای زیباتر کردن ست و اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تکه‌ها نیز به صورت کیسه‌هایی دوخته شده‌اند که شما باید خودتان کوسن را با توجه به ابعاد آن تهیه و درون این کیسه‌ها قرار دهید.

لازم به ذکر است که اگر شما روتختی پیکه را به صورت ست خریداری نکنید، فقط شامل یک روانداز نازک و پنبه‌ای است که تکه‌های گفته شده را ندارد.

روتختی بهاره شامل چند تکه می باشد

انواع بافت روتختی پیکه

  • روتختی پیکه پنبه ای
  • روتختی پیکه با بافت ژاکارد
  • روتختی با بافت لانه زنبوری
  • روتختی با جنس بامبو

روتختی پیکه پنبه‌ای

این روتختی یکی از پر فروش‌‌ترین روتختی‌های مدل پیکه در بازار است زیرا از ۱۰۰ درصد پنبه در تولید آن‌ها استفاده شده و بسیار نرم و لطیف هستند. همچنین بسیار زیبا و دل‌نشین هستند و قابلیت شستشو در لباسشویی و اتوکشی را دارند که در صورت استفاده از لباسشویی بهتر است از حالت آبگیری استفاده نشود تا بافت پارچه آسیب نبیند.

روتختی پیکه با بافت ژاکارد

این دسته از روتختی‌ها نیز دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و اگر به دنبال یک روتختی با ماندگاری بالا هستید جنس ژاکارد گزینه خوبی است. همچنین این روتختی قابلیت شستن در ماشین لباسشویی و اتوکشی را دارد که بهتر است در هنگام استفاده از لباسشویی آن را در حالت hand wash قرار دهید تا بافت پارچه آسیب نبیند.

روتختی با بافت لانه زنبوری

این روتختی با نقوش برجسته شش‌ضلعی لانه زنبوری و کلاسیک طراحی و تولید شده‌اند که بیش‌تر برای روتختی کودکان مناسب و ایده‌آل است.

روتختی با جنس بامبو

این روتختی از الیاف طبیعی و ارگانیک بامبو و کتان و با بافت جودون تولید می‌شود که دارای خاصیت آنتی‌باکتریال و بسیار نرم و لطیف است. این جنس قابلیت شستشو در لباسشویی با دمای پایین و دور کند و با مواد شوینده بدون آنزیم را دارد و به هیچ عنوان نباید در شستشو از لکه‌‌برها یا سفیدکننده‌ها استفاده نمود.


همچنین بخوانید : بهترین پارچه برای روتختی کدام است ؟


نکات مهم در انتخاب و خرید روتختی بهاره

روتختی کالایی است که هر روز و هر هفته برای خرید آن اقدام نمی‌کنید پس لازم است که در انتخاب آن بسیار تحقیق کنید و دقت لازم را به عمل آورید. هنگام خرید روتختی بهاره باید به جنس، کیفیت و بافت پارچه دقت نمایید و اطمینان حاصل کنید که از مواد اولیه درجه یک و استاندارد تولید شده‌است.

همچنین برای خرید باید به بودجه خود دقت کنید و متناسب با آن بهترین و با کیفیت‌ترین روتختی کاربردی را خریداری کنید.

با توجه به دکوراسیون اتاق و چیدمان و سلیقه خود نیز می‌توانید رنگ موردنظر را انتخاب کنید تا هارمونی اتاق خوابتان حفظ شود. همچنین سعی کنید برای روتختی بهاره رنگ‌های روشن انتخاب کنید تا گرمای کم‌تری را به خود جذب کند و رنگ‌های تیره را برای فصول سرد بگذارید.

برای خرید روتختی پیکه دقت کنید که دارای وزن سبک، نرمی و لطافت و استقامت بالایی در مقابل شستشو داشته باشند.

نکات مهم در انتخاب و خرید روتختی بهاره

جمع بندی

در این مقاله به معرفی روتختی بهاره پرداختیم که گفتیم روتختی پیکه چیست و جنس نرم و لطیف آن باعث شده برای فصل بهار و تابستان مناسب باشد.

اگر می‌خواهید انتخاب درستی در روتختی داشته ‌باشید ابتدا باید هدفتان را مشخص کنید و تصمیم بگیرید آن را برای فصل گرم یا سرد می‌خواهید.

توجه داشته باشید که اگر در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنید روتختی پیکه گزینه بسیار مناسبی است که حتی برای روزهای سرد نیز قابل استفاده هستند.

در هنگام خرید به تک‌نفره یا دونفره بودن تخت و همچنین تراکم پارچه و مقاومت آن دقت کنید تا بتوانید بیش‌ترین بهره را از روتختی خود ببرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد رای 3

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

درباره ما
ارسال دیدگاه