بهترین رنگ اتاق خواب دخترانه

بهترین رنگ اتاق خواب دخترانه

اتاق خواب مکانی است که انسان باید در آن‌جا احساس آرامش و نشاط کند که دختران با توجه به احساسات لطیفی که دارند پیرامون این موضوع حساس‌تر هستند. خیلی از والدین تصور می‌کنند که رنگ اتاق دختران باید صورتی باشد در صورتی که بعضی آن‌ها اصلا به این رنگ علاقه‌ای ندارند.

اما رنگ اتاق خواب دخترانه دارای طیف رنگی خاصی است که ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد و با روحیه اکثر دختران هماهنگ می‌شود. اگرچه بیشتر دختران به رنگ صورتی و یاسی علاقه دارند اما می‌توان در چیدمان اتاق خواب آن‌ها از رنگ سفید، آبی و کرم نیز استفاده کرد.

در انتخاب رنگ ابتدا باید به طور کامل با روحیات فرزند خود آشنا باشید و سپس بدانید که هر رنگ مناسب کدام قسمت از اتاق خواب است. ما قبلا در مجله هرمدر در مقاله ای با عنوان ” بهترین رنگ روتختی برای اتاق خواب کدام است ” به بررسی عمیق این موضوع پرداخته ایم اما در ادامه میخواهیم در مورد بهترین رنگ اتاق دخترانه باشماصحبت کنیم با ما همراه باشید

انواع رنگ های اتاق خواب دخترانه شیک

رنگ صورتی

رنگ صورتی از قدیم برای دختران در نظر گرفته شده و مورد علاقه بیشتر دختران است اما طبق نظریه روانشناسان باید با ترکیب رنگ‌های دیگر استفاده شود تا بیش از حد آرام و خسته کننده نباشد. رنگ صورتی ظاهری آرام و شیک به اتاق می‌دهد و بهتر است رنگ دیوارها و یا روتختی را صورتی انتخاب کنیم تا جذابیت بیش‌تری داشته باشد.

اتاق خواب نوجوان، باید یک محیط دنج و دوست داشتنی باشد که علاوه بر تجربه‌ی یک خواب عمیق و لذت‌بخش، حس صمیمیت و آرامش را برای نوجوان به همراه داشته باشد.از این جهت انتخاب روتختی نوجوان بسیار مهم است.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های اتاق خواب، سرویس خواب و روتختی است. کیفیت و الیاف پارچه روتختی نوجوان و کودک در کیفیت خواب وی بسیار تاثیرگذار است.

اتاق خواب دخترانه به رنگ صورتی

 رنگ سفید

بدون شک رنگ‌های سفید یکی از بهترین گزینه‌ها برای رنگ اتاق خواب دخترانه هستند زیرا یک رنگ خنثی و قابل ست با هر رنگ دیگری است.

رنگ سفید نماد پاکی و تمیزی است و از آن‌جا که دختران نیز اکثرا تمیز هستند این رنگ با خلق و خوی آن‌ها سازگاری دارد. از طرفی دیگر رنگ سفید ماهیتی آرام دارد و با توجه به مکانی که از رنگ سفید استفاده می‌شود باعث افزایش آرامش می‌شود.

بهتر است از رنگ سفید برای تخت‌خواب یا پرده‌ها استفاده کنید و انتخاب رنگ سفید برای مکان‌های مسطحی که قابل تمیز کردن نیستند اشتباه است.

رنگ سفید برای اتاق خواب دخترانه

رنگ آبی

این رنگ برخلاف باور عامیانه، مختص پسر‌ها نیست و می‌توان از آن به دلیل ماهیت گیرا و خاصی که دارد برای اتاق خواب دختران جوان نیز استفاده نمود. هرچه در طراحی دکوراسیون از رنگ آبی روشن‌تری استفاده شود به احساسات دخترانه نزدیک‌تر می‌شود و بیش‌ترین تاثیر را روی ذهن می‌گذارد.

رنگ آبی باعث افزایش اعتماد به نفس، آرامش، تسکین اعصاب و افزایش منطق می‌شود اما نباید در اتاق بیش از حد از این رنگ استفاده شود.

رنگ آبی و بنفش از یک خانواده هستند و برای این‌که بیش از حد کسل کننده نشوند بهتر است در کنار رنگ سفید استفاده شوند. طبق تحقیقات افرادی که در اتاق آبی خوابیده‌اند به طور میانگین ۵ ساعت خواب عمیق را با آرامش و خونسردی تجربه کرده‌اند.

رنگ اتاق خواب دخترانه آبی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود

 رنگ بنفش

رنگ بنفش، یک رنگ شاهانه و در عین حال لطیف است که باعث جذابیت اتاق خواب دختران می‌شود و بیشتر دختران جوان و باهوش به سمت این رنگ می‌روند.

اما نباید از رنگ بنفش نیز به تنهایی استفاده کنیم چون باعث تشویش ذهن می‌گردد و بهتر است در دیوارهای کنار محل مطالعه یا رو تختی از این رنگ استفاده شود.

طبق تحقیقات افرادی که در اتاق بنفش خوابیده‌اند به طور میانگین ۵ ساعت و ۵۶ دقیقه خواب عمیق و راحت را تجربه کرده‌اند.

رنگ بنفش، یک رنگ شاهانه و در عین حال لطیف است برای اتاق دخترانه می باشد

رنگ سبز نعنایی

این رنگ بسیار طراوت دارد که خنک، آرام‌بخش، شاداب، زیبا و خنثی است و به راحتی با رنگ‌های پاستیلی زیبا ست می‌شود. طبق تحقیقات افرادی که در اتاقی با طیف رنگ سبز خوابیده‌اند به طور متوسط ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه را با کیفیت گذرانده و ۳۰ درصد گفته‌اند بعد از بیداری احساس مثبت داشته‌اند.

و در آخر رنگ‌های دیگری شامل زرد، مرجانی، سبز پسته‌ای و غیره را نیز می‌توانید با توجه به سلیقه کودک دلبندتان انتخاب کنید.

رنگ سبز یک رنگ با طراوت برای اتاق دخترانه

ترکیب رنگ اتاق دخترانه چگونه صورت می‌گیرد؟

همان‌طور که گفته شد، هر کدام از رنگ‌ها نباید به تنهایی در ترکیب رنگ اتاق دخترانه استفاده شوند چون باعث خستگی و تشویش می‌گردد. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید به طیف رنگ بسیار توجه داشت که در عین زیبایی نظم اتاق و ذهن را به هم نریزد و سازگاری محیط حفظ شود.

 ترکیب رنگ صورتی، سفید و مشکی

این ترکیب رنگ بیش‌تر برای دختران بزرگسال استفاده می‌شود و در طراحی معماری داخلی یک ترکیب رنگ شیرین و بسیار شیک است.

 ترکیب رنگ صورتی، سفید و مشکی برای اتاق دخترانه

 ترکیب رنگ صورتی، مسی و طلایی

ترکیب رنگ صورتی که یک رنگ شاد است در کنار رنگ مسی و طلایی بسیار شیک و جذاب می‌شود که حتی می‌توان از وسایل تزیینی طلایی و مسی نیز استفاده نمود.

 

 ترکیب رنگ سبز، مشکی و طلایی

این ترکیب رنگ بسیار لاکچری است و اگر دختر خاص پسند دارید حتما از این ترکیب رنگ در طراحی دکوراسیون و یا تابلو‌های تزیینی استفاده نمایید.

 ترکیب رنگ بنفش، سفید و آبی

رنگ بنفش بسیار شیک و لوکس است که وقتی در کنار سفید و آبی استفاده شود محیط را بسیار زیبا و دلنشین و دخترانه پسند می‌کند.

 ترکیب رنگ بنفش، سفید و آبی برای دکوراسیون شیک اتاق دخترانه

 ترکیب رنگ سبز و نارنجی کم‌ رنگ

استفاده از این دو رنگ در کنار هم بسیار زیبا است که با وجود تضادی که دارند و بدون این‌که بر هم غلبه کنند  اتاق را بسیار زیبا می‌کنند.

چه رنگ هایی برای اتاق خواب دخترانه مناسب نیست؟

رنگ قرمز

این رنگ با توجه به این‌که هیجان زیادی را القا می‌کند برای استفاده در اتاق دختران مناسب نیست و باعث آشفتگی در خواب و آرامش می‌شود. مخصوصا اگر کودک، اوتیسم یا بیش‌فعالی دارد نباید استفاده شود و در حالت عادی بهتر است بسیار محدود به عنوان رنگ مکمل به کار رود.

رنگ قرمز با توجه به این‌که هیجان زیادی را القا می‌کند برای استفاده در اتاق دختران مناسب نیست

 رنگ قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای در روانشناسی نماد افسردگی و غم است که بدترین انتخاب برای دکوراسیون اتاق به شمار می‌رود و در صورت استفاده باید رنگ سبز با آن ترکیب شود.

 رنگ مشکی

مشکی نباید به تنهایی در رنگ اتاق خواب دخترانه استفاده شود و مانند رنگ قهوه‌ای غم و غصه را القا می‌کند که بهتر است با رنگ‌های شادی مانند سفید یا قرمز ترکیب شود.

مشکی نباید به تنهایی در رنگ اتاق خواب دخترانه استفاده شود

رنگ خاکستری

خاکستری یک رنگ خنثی به شمار می‌‌آید اما استفاده آن در اتاق خواب موجب افزایش دلتنگی و افسردگی می‌شود و نباید از طیف این رنگ در اتاق خواب دختران استفاده نمود.

برای انتخاب رنگ اتاق دخترانه به چه مواردی باید توجه داشت؟

انتخاب یک رنگ شیک و لاکچری به عنوان رنگ اتاق خواب دخترانه کار بسیار دشواری است و با دنیایی از رنگ‌های زیبا روبرو هستیم. برای انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه باید رنگ‌هایی را با هم ترکیب کرد که هماهنگی، نظم و آرامش را در اتاق رقم بزند.

همچنین ترکیب رنگ در طراحی دکوراسیون باید با توجه به سلیقه و روحیات فرزندتان انتخاب شود تا احساسات او دچار تزلزل نشود. بعد از آن باید رنگ ست اتاق خواب را نیز انتخاب و اقدام به خرید روتختی و پرده و دیگر وسایل مورد نیاز اتاق خواب کنید.

اگر اتاق خواب نور کمی دارد بهتر است از رنگ‌های ملیح و روشن در طراحی استفاده نمایید تا اتاق را پر نور تر و دل‌بازتر نشان دهد.

برای این‌که از اتاق خواب هم آرامش و هم انرژی دریافت کنید بهتر است رنگ پرده، دیوار و فرش را آرامش‌‌بخش و اکسسوری، کالاهای خواب و وسایل دیگر را از رنگ‌های پر انرژی انتخاب نمایید.

به این نکته نیز توجه کنید که رنگ‌ها روی احساسات تاثیر به‌سزایی دارد و مثلا رنگ سبز آرامش‌بخش و رنگ قرمز پرانرژی است.

این نکاتی که گفته شد بهتر است رعایت شود تا فرزند شما بهترین بهره را از اتاق خود ببرد زیرا شب آخرین و صبح اولین تصویر، در و دیوار اتاقشان را می‌بینند.

همچنین کودکان بیش‌ترین وقت روز را در اتاقشان می‌‌‌گذرانند و در آن‌جا درس می‌خوانند یا بازی می‌کنند که رنگ قالب اتاق در رفتارشان تاثیر دارد.

 

سخن پایانی

در آخر باید بگوییم که انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه ساده نیست و به اصولی وابسته است که رعایت آن‌ها در روحیاتشان بسیار تاثیر دارد.

تاثیر رنگ روی هر کودک متفاوت است که برای همه کودکان نمی‌توان یک رنگ را انتخاب نمود و شما باید در انتخاب آن روحیات کودک و سن او را در نظر بگیرید.

بعد از انتخاب رنگ باید تمام دکوراسیون اتاق را به صورت مکمل و زیبا انتخاب کرد تا هماهنگی و هارمونی و نظم اتاق به هم نریزد.

سلیقه دخترها در انتخاب رنگ و دکوراسیون متفاوت است که در این مقاله سعی کردیم پر طرفدارترین رنگ‌ها را بیان کنیم تا انتخاب برای پدر و مادرها راحت‌تر گردد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد رای 23

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

درباره ما
ارسال دیدگاه