نکات مهم درباره نگهداری ملحفه

نگهداری ملحفه

نکات مهم درباره نگهداری ملحفه :

بیشتر ما معمولا یک یا دو سرویس ملحفه اضافه در خانه داریم که شامل حداقل یک روکش تشک و چند روبالشی­ خواهد بود. این ملحفه­ ها به نوعی ملحفه­ های زاپاس ما به شمار می­روند. با تغییر فصل و یا چرک شدن سرویس­های فعلی ملحفه ­هایی که داخل کمد نگهداری کرده­ ایم جایگزین خواهند شد. اما حتما برای شما هم پیش آماده که وقتی به سراغ لباس، پارچه، و یا ملحفه­ هایی که برای مدتی داخل کمد و یا هرمحیط سرپوشیده­ ی دیگر مانده میرویم با بوی ناخوشایندی روبرو می ­شویم. بله درست است، دقیقا بوی ماندگی!

از این جهت در ادامه قصد داریم در رابطه با نگهداری ملحفه ­های زاپاس نکاتی را به شما آموزش دهیم.

نکته اول :

اولین نکته­ ی مهم این است که همه­ ی ملحفه­ ها و روبالشی­ ها قبل­ از آنکه به داخل کمدها و کشوها بروند باید به خوبی شسته و خشک شده ­باشند. فرقی نمی­ کند ملحفه ­ها را داخل خانه شستشو می­دهید یا به خشکشویی می­سپارید، در هر دو حالت مطمئن شوید که همه­ ی قسمت­های ملحفه تمیز و سپس به خوبی خشک شوند.

یکی از دلایل رایج بوی بد ملحفه ­ها در کمد شستشو و خشک کردن نامناسب است. حتی اگر لکه­ ای کوچک آلوده باقی بماند و یا گوشه­ ای از روکش تشک به طور کامل خشک نشده باشد بهترین مکان برای رشد و تکثیر باکتری­ها خواهد بود. بنابراین حتما ملحفه ­ها و روبالشی­ ها را در معرض نور مستقیم خورشید و در هوای آزاد پهن کنید تا به طور کامل و یکدست خشک شوند.

 

جلوگیری از بوی ملحفه
جلوگیری از بوی ملحفه

نکته دوم :

به هیچ عنوان برای نگهداری از ملحفه ­ها در کمد، از پلاستیک و یا کیسه ­های وکیوم شده استفاده نکنید. بسیاری از مردم برای صرفه­ جویی در فضای محیط لباس­ها و ملحفه ­های خود را داخل کیسه ­های وکیوم شده نگهداری می­کنند. در حالیکه کیسه­ ها قابلیت تنفس و گردش هوا ندارند . آنها رطوبت را داخل خود حفظ می­کنند و به این صورت بهترین محیط را برای رشد باکتری­ ها و قارچ ­ها فراهم می ­کنند.

نکته سوم :

در انتخاب مکان نگهداری ملحفه ­ها بسیار دقت کنید. مکانی که آنها را نگهداری می­کنید نباید گرم و مرطوب باشد. چنین مکان­ هایی به علت تاریکی محیط بهشت کپک­ ها و قارچ ­ها هستند. بنابریان دنبال کمد و یا کشوهایی باشید که کاملا خنک و خشک هستند و از جایی نم و یا رطوبت پس نمی­ دهند. یکی از بهترین مکان­ها در کشوهای زیر تخت یا کمد و کشوهای سوزنی شکل است که هوا می­تواند به راحتی در آنها جریان پیدا کند.

 

نحوه نگهداری ملحفه
نحوه نگهداری ملحفه

نکته چهارم :

اگر فضای اضافی دارید یکی دیگر از روش­های نگهداری آویزان کردن ملحفه­ ها و روبالشی­ ها به چوب لباسی و آویزهای لباس است. گردش هوا در این حالت بسیار آسان است و قارچ­ها شانس کمتری برای رشد روی ملحفه ها آویزان دارند تا ملحفه­ های تا شده.

نتیجه گیری :

در نهایت ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید. امیدواریم توصیه ­های ذکر شده برای شما در داشتن سرویس خوابی پاکیزه و خوش­بو و همچنین تجربه خوابی راحت مفید واقع شود.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

درباره ما
ارسال دیدگاه